البرزنگار همراه شما در مشاوره و خرید محصولات هوشمند و بروز

تاریخچه جاروهای رباتیک

Thursday، ۴ Khordaad ۱۴۰۲

جارو رباتیک چیست ؟؟؟

به دنبال پیشرفت تکنولوژی شرکت های تولید لوازم خانگی نیز وارد عرصه ی تولیدات هوشمند شدند ، از اولین شرکت هایی که با تولیدات خود در زمینه لوازم هوشمند همه را حیرت زده کرده میتوان کمپانی های محبوب دایسون و شیائومی را نام برد و پس از آن شرکت های دیگر نیز وارد این دنیای جذاب شدند. با این پیشرفت و در نظر گرفتن نیازهای مردم و کار کردن روی آن ها رفته رفته دنیای لوازم برقی هوشمند جذاب تر شد.

اولین جارورباتیک ساخته شده توسط شرکت دایسون با 16 سال تحقیق در شهریور 93 ساخته شده

یکی از کارهای سخت و زمان بر در زمینه ی نظافت جارو کشیدن و تی کشیدن محیط اطراف بوده ، بنابراین طراحان با در نظر گرفتن این مشکل دست به ساخت و تولید اولین جاروهای ربایتک زدند. با تولید اولین جاروهای رباتیک که دنیای متفاوتی نسبت به مدل های فعلی داشتند تا حدودی نیاز مردم به ربات هایی که قرار بود محیط ما را نظافت کنند برطرف شد البته جاروهای اولیه بیشتر کالایی لاکچری و لوکس به حساب می آمدند و با قیمت هایی خیلی بالا در مدل های محدود در بازار به فروش میرسیدند.

جاروهای رباتیک به طور کلی قابلیت این را دارند تا با نقشه برداری دقیق محیط اطراف شروع به نظافت کنند، در مدل های اولیه ، این جاروها تنها کار جارو کشیدن را انجام میدادند و خبری از تی کشی نیز نبود که آن هم بدلیل کیفیت پایین ربات و ناتوانی کمپانی ها در تولید سنسورهای قوی در کنار سایز کوچک و محدودیت در تولید موتور با مکش مناسب خیلی کارآمد نبودند.

اما طراحان و کمپانی ها رفته رفته روی تمام مشکلات کار کردند تا امروزه این جاروهای فعلی بتوانند بهترین عملکرد خود را در اختیار مشتری ها قرار دهند.

حال ما در سال 2023 با وجود کمپانی شیائومی با جاروهایی روبرو هستیم که هربار ما را شگفت زده تر میکنند چرا که میتوان گفت روز به روز پیشرفته تر شده اند تا جایی که علاوه بر جاروکشیدن و تی کشی اثربخش امروزه میتوانند مخزن خود را تخلیه کنند و حتی پد تی خود را نیز پس از تی کشی بشویند و خشک کنند ، این یعنی راحتی بیشتر و محیطی تمیزتر.

استفاده از این ربات ها بسیار راحت است و با اپلیکیشنی که کمپانی شیائومی برای این دستگاه های هوشمند طراحی کرده شما میتوانید عملکردی فوق العاده را از این جذاب های دوست داشتنی استخراج کنید ، میتوانید دستگاه خود را برنامه ریزی کید تا حتی وقتی خانه نیستید و یا در حال استراحت هستید جارو محیط شما را کاملا تمیز کند .این موضوع را باید خاطرنشان کرد که هرچند ربات های شیائومی همگی باکیفیت هستند و نیاز شما را برطرف میکنند اما بسته به بروز بودن و قابلیت های اضافه میتوانند عملکردی متفاوت تر ارائه دهند.

در نتیجه میتوان گفت طی سه سال گذشته محبوبیت این ربات های جذاب بیشتر شده و تقریبا برای برخی افراد تبدیل به عنصر جدا ناشدنی زندگی شده است چرا که محیط شما را بدون دردسر جارو کرده و تی میکشد.